Firma de traduceri profesionistă și aventura de a o găsi

Firma de traduceri profesionistă este subiectul principal al acestui articol. Dacă în postarea trecută discutam despre criteriile prin care poate fi evaluat gradul de profesionalism al traducătorilor, de această dată vom discuta despre caracteristicile care deosebesc firmele de traduceri profesioniste de cele mai puţin profesioniste.

Firma de traduceri profesionistă

Firma de traduceri profesionistă are proceduri clare

Din perspectiva unui traducător colaborator, firmele profesioniste sunt cele care folosesc o procedură de lucru foarte bine definită – înțelegerea de comun acord va fi clară de la bun început iar termenele și plățile vor fi respectate cu strictețe.

Pe scurt, am putea spune că o colaborare reușită cu o firmă de traduceri profesionistă se caracterizează prin lipsa surprizelor neplăcute și prin respectul față de traducător. La finalul lunii, după evaluarea situației, firma plătește factura la termen, fără să fie nevoie ca traducătorul să insiste să-și primească drepturile. În plus, pe parcursul colaborării, firma îi poate pune la dispoziție anumite facilități pentru o mai bună performanță, cum ar fi decontarea drumurilor sau alte avantaje similare.

Firma de traduceri profesionistă lucrează cu mai mulți traducători

Tot din perspectiva colaboratorilor, este important de știut că firmele profesioniste nu vor exagera numărul de pagini predat unui singur traducător, mai ales dacă termenele sunt scurte.

Având în vedere că norma firească de lucru este de 6 pagini pe zi – maxim 10 pagini în regim de urgență, firma poate aprecia că un traducător capabil va putea prelua numai 50 de pagini de luni până vineri, în condițiile în care timpul trebuie să-i ajungă și pentru a-și face autorevizia. Prin excepție, există și traducători cu o mai mare capacitate de lucru sau care doresc să lucreze mai intens în anumite perioade însă, ca regulă – o firmă serioasă nu-i va preda unui singur traducător o lucrare de peste 100 de pagini de pe azi pe mâine.

Firma de traduceri profesionistă estimează corect timpul și prețul

Din perspectiva clienților, firmele de traduceri profesioniste sunt cele care evaluează cu atenție documentul înainte să stabilească prețul lucrării.

Graba în această situație poate conduce la revizuiri ulterioare ale prețului, ceea ce clientului i-ar putea părea suspect și inechitabil. În mod ideal, firma estimează din capul locului numărul de pagini după caractere, apoi evaluează dificultatea textului și a domeniului, urmând să-și facă socotelile și în legătură cu gradul de specializare al traducătorilor săi în domeniul respectiv. Astfel, prețul lucrării variază în funcție de toți acești factori și nu este o sumă bătută în cuie, valabilă pentru documente de orice tip.

Firma de traduceri profesionistă lucrează eficient

Cele mai bune firme lucrează numai cu traducători competenți și serioși, care au dat dovadă de profesionalism de fiecare dată și care nu se abat de la termenele de predare.

Mai mult decât atât, acestea nu-și lasă clienții să aștepte îndelung răspunsuri la e-mail-uri și sunt întotdeauna disponibile telefonic. Chiar și în situația în care nu pot onora o solicitare, dacă au suficientă experiență pe piața traducerilor, vor putea să ofere măcar recomandări.

Firma de traduceri profesionistă are experiență

Un ultim detaliu care spune multe despre calitatea unei firme este legat de capacitatea sa de a anticipa nevoile suplimentare ale clienților – o trăsătură câștigată numai prin experiență.

Spre exemplu, la traducerea unui document din engleză în română, lucrarea în română va avea cu până la 20% mai multe pagini (limba română e mai cuprinzătoare). În funcție de lungimea lucrării, prețul traducerii se poate majora brusc dacă situația aceasta rămâne neprevăzută iar clientul nu este avertizat din timp.

Firma de traduceri profesionistă are un portofoliu de clienți

În final, dacă dorești să-ți dai seama dacă ai de-a face cu o firmă profesionistă, nu neglija nici portofoliul de clienți al acesteia, nici forma sa de prezentare și modul în care comunică.

Firmele care-și întrețin anunțurile, prezența în social media și pagina de internet la zi tind să fie cele mai active. De regulă, firmele de succes sunt cele care se vor mândri cu asta, postând un portofoliu de clienți pe site sau măcar o rubrică de recomandări.

*

Dacă toate aceste criterii sunt îndeplinite, ar fi greu de crezut că în spatele unei imagini în care s-au investit resurse însemnate s-ar ascunde o firma mediocră sau doar un amator.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la Transl8.ro, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: